تحولات لبنان و فلسطین

مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور گفت: احیا و بهره برداری موقوفات کشور باید با اهتمام و جدیت پیگیری شود که بخش قابل توجهی از این مهم بر عهده روحانیون و طلاب است.

احیا و بهره برداری موقوفات در کشور با جدیت پیگیری شود

حجت‌ الاسلام‌ سید علی میر مطلبی روز سه شنبه در چهاردهمین همایش هم اندیشی مسوولان امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور واقع در حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: همه روحانیون و طلاب باید بازوی قوی در راستای اجرای وقف باشند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین مدل‌های اقتصاد، وقف است که اگر همه تلاش کنیم، درآمد موقوفات و بهره برداری از آن به دوران طلایی و درخشندگی سابق خود باز می گردد.

حجت الاسلام میرمطلبی با بیان اینکه مهم ترین چالش وقف، اجرای نیات و صحبت با جوامع محلی است، ادامه داد: در همین راستا کارگروهی را تشکیل دادیم که موقوفات حوزه روستایی را مورد توجه قرار دهیم و اینکه چگونه با مردم صحبت کنیم.

مطلبی

به گفته این مسئول، گفت و گو با جوامع محلی برای اجرای نیات وقف بسیار مهم است که بخشی قابل توجهی از این مهم بر برعهده روحانیون و طلاب قرار دارد.

حجت الاسلام میرمطلبی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در حوزه موقوفات راهبرد ایجاد آن است که باید توسعه پیدا کند و تحقق این مهم نیازمند کار جهادی است.

مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه‌های علمیه کشور در پایان ضمن تشکر از اقدامات مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین، عملکرد حجت الاسلام مجیدی را موفق ارزیابی کرد و آن را نمونه یک مدیر موفق عنوان نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.